Neo20
Administrator
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z tąd
|
Wysłany: Pią 15:24, 22 Gru 2006 Temat postu: Opóźnianie floty |
|
|
Odkad wprowadzono na ogame ACS jest to nabardziej podstawowy sposob by uratowac flote posłana tam gdzie nie mamy zasięgu falangą lub lecimy na księzyc. Polega to na połaczeniu w acs swoich flot z sondami (czemu akurat sondami powiem potem) Dla doswiadczonego gracza lub kogos kto potrafi to ogarnąc dosc szybko nie bedzie to problemem ale samo zrozumienie mechanizmu moze wydawac sie troche skomplikowane i niestety najlepszym sposobem by sie tego nauczyc jest pokazanie przez kogos na zywo. Ciezko tłumaczyc to za pomoca textu pisanego
Ale spróbuje..
Zaczynamy od tego ze slemy atak. To umie kazdy i chyba nie trzeba przypominac ze najlepiej atak puszczac tez dzielony czyli dodawac kolejne statki do acs z rożną predkoscią ale o tym jest juz poradnik. Niemniej zeby wykonac opoznienie potrzeba minimum 2 wolnych slotow (oprocz tych ktore zajeliscie przez atak recki itp). Bardziej doswiadczony gracz moze to wykonac na jednym slocie ale o tym na samym koncu.
W momencie gdy wyslecie atak opoznienie rozpoczyna sie zregoly pare minut przed dolotem floty do celu. Zalerzy to juz od waszej przezornosci oraz szybkosci z jaką to ogarniacie. Na tym przykladzie calą zabawe rzpocząlem ok 7 minut przed atakiem na cel (ok 7 minut lecą sondy do celu na 10% )
UWAGA: Dla wiekszych odległosci trzeba zaczac wczesniej na tyle wczesnie zeby sondy na 10% zdarzyly doleciec na czas ataku + kilka sekund.
Calą sprawe trzeba zacząc od wyslania sondy na czas po ataku. Tzn jak np atak tutaj ma wejsc o godz 21:19:53 to sondy musi byc ustawiona tak zeby wlecialy na tą planete/księzyc o godz najwczesniej 21:19:58 np.. jak to zrobic i w jakim celu? Moze zaczne od tego po co. Otoż zalozmy ze lecimy i bedziemy na miejscu o tej 21:19:53 i jesli ktos podstawil acs do obrony na godzine powyzej to zregoóły podstawia sie pare sekund wczesniej zeby atakujący nie mial jak zeskanowac i zawrocic floty wiec dajmy na to ze nasz wrog podstawia flote na 21:19:45. Jezli nie opoznimy ataku to na 95% stracimy ją jesli rzeczywiscie do łączonej obrony dojdzie (5 % to umiejsetne zawrocenie lub szczescie w zeskanowaniu lub tez nie zgranie obroncow i inne wypadki losowe). Dlatego tez puszczamy sondy na szpiegowanie te kilka sekund po naszym planowanym ataku (np 5 sek) czyli tą wspomniana 21:19:58 zeby zobaczyc. Pamietac trzeba zeby ilosc sond byla wystarczajaca zeby odkryc zwiekszona ilosc flot u przeciwnika wiec najlepiej wiedziec ile z nich trzeba poslac dajmy na to ze ja poslalem 3 sondy przy takim poziomie szpiegowskiej u wroga i swojej.
jak wyglda pokolei taka sprawa?
- Jak atak wysłalismy to na kilka minut przed atakiem bierzemy sie za opoznienie.
- Wchodzimy we floty oraz przy ataku ktory nas interesuje (chyba ze mamty tylko jeden) klikamy z praej strony przycisk [związek]
- Dzieki temu przechodzimy do okna z atakiem w zwiazku gdzie na dole strony pod slotami z atakami trnsportem itp mamy dodatkowe pola zatytułowane 'Związek flot'. Nic tutaj nie zmieniamy tylko wybieramy okresloną ilosc sond ktora nas interesuje - dajmy na to 3 i klikamy [Dalej]
- W tym momencie przechodzimy do kolejnej zakladki w ktorej ustala sie kordy i szybksci ktore znacie. Niemniej dzieki wybranemu wczesniej zwiazkowi mamy tez na dole pod przydatnymi linkami dodatkowe pole 'Związki Wojenne' gdzie podany jest czas oraz nazwa związku (ciąg literek i cyferek) Czas ten pokazuje za ile czasu nasza flota ktora zostala wyslana wczesniej na atak doleci do celu.
- Tutaj ustalmy tylko 2 rzeczy. ustalamy gdzie sonda ma leciec oraz z jaką prędkoscią
- Aby tego dokonac najpierw klikamy nazwę związku czyli to przykadowe [KV34521341]. Kordy na gorze same sie zmienią. Sam takze wybierze sie cel czyli planeta/ksiezyc zgodnie z tym gdzie slemy nasz atak pierwotny.
- Gdy wybralismy związek trzeba teraz ustawic tak czas i prędkosc sond zeby wlecialy chwile po ataku.
- Teraz wszystko zalezy czy bedziemy dokladac sonde szpiegującą z tego samego moona z ktorego leci atak czy np z innej galaktyki. Z tym przypadku dokladamy skan z teog samego moona wiec maksymalny czas lotu sond bedzie ok 7 minut w zalerznosci od napędow oraz wybranego przez nas % szybkosci.
- Tak wiec gdy dolaczamy sondy z tego samego ksiezyca/planety to cale dołączenie trzeba zaczac okolo 8 minut wczesniej zeby dosjc do tego momentu tutaj.
- Gdy kilkniemy na szybksoc lotu wybieramy 10% tak wiec czas lotu bedzie dajmy na to 6 min 55 sek i teraz czekamy. Czekamy az czas trwania odcinka ktory jest pod wybieraniem szybkosci zrówna sie z czasem na dole strony w zwiazku wojennym czyli czekamy az na dole na zielono bedzie takze 0:06:55. Gdy to sie stanie szybko kikamy [Dalej]
- Teraz jak mamy zsynchronizowane co do sekundy wyslanie sond do ataku czekamy chwilke czyli dajmy na to 4-5 sekund podczas ktorego wybieramy sobie misje 'Szpieguj' oraz klikamy [Dalej]
- Gdy wszystko wykonalismy poprawnie po kliknięciu podgladu misja szpieguj powinna doleciec kilka sekund po ataku i oto chodzilo!
Teraz w zalerznosci od tego jak zaawansowani jestesmy moglsmy puscic skan na te kilka sekund lub nawet kilka minut po ataku. Niemniej wiązaloby sie to potem z kilkukrotnym opoznianiem w drugiej czesci zadania lub tez opoznieniem z innej galaktyki. W tym wypadku wybieramy najprostszą drogę czyli ze sondy wpadają np 5 sekund po ataku czyli atak jest o 21:19:53 a sondy wpadają na szpieguj o 21:19:58
Przyklad:
Cytat:
0:06:38
Jedna z twoich flot z XXX osiągnie planetę YYY. Misja: Napadaj
0:06:43
Jedna z twoich flot z XXX osiągnie planetę YYY. Misja: Szpieguj
To bylo to łatwieksze zadanie. Atak sobie leci sondy leca za nim do ataku w naszym wypadku zostalo troszke ponad 6 minut. Teraz trzeba sie spieszyc by udało sie opoznienie. Jako ze wybieramy najprostszą droge to opoznienie bedziemy slac z tej samej lokalizacji co atak. najwazniejszą regółą przy opoznianiu ataku jest ze mozna opoznic maksymalnie okolo o 10% czasu jaki pozostal do ataku (nie mylic z prędkoscią lotu). Czyli jesli np do ataku jest 3 minuty to opoznienie moze bcy maksymalnie o okolo 30-40 sek jesli ten czas przekroczymy to cale opoznienie sie nie uda gdyz na ostatniej karcie ponizej opisanej procedury nie pojawi sie pole 'Atak w związku' o ktore nam tym razem chodzi.
Tak wiec po koleji
- Gdy wykonalismy wszystko poprawnie wtedy czyli powyzej i widzimy na podgladzie ze sondy osiągna np ksiezyc wroga 5 sekund po ataku to teraz czas na opoznienie floty. Wypada wczesniej wiedziec ile czasu bedzie leciala sonda od nas do celu na 20% szybkosci gdyz 20% to jest najwolniejsza prędkosc jaka mozna wybrac zeby sie udalo. Opcji 10% nie bierzemy pod uwage tym razem gdyz to wlasnie dla opcji 20% opoznienie trwac bedzie ok 30 sek dla czasu 3 min przed atakiem
- Ponownie wchodzimy w 'Floty'
- Klikamy przy interesującym nas ataku przycisk [związek] z prawej strony
- Ponownie dzieki temu przechodzimy do okna z atakiem w zwiazku gdzie na dole strony pod slotami z atakami transportem itp mamy dodatkowe pola zatytułowane 'Związek flot'. Nic tutaj nie zmieniamy tylko wybieramy okresloną ilosc sond ktora nas interesuje - moze byc w tym wypadku nawet 1 i klikamy [Dalej]
- W tym momencie przechodzimy do kolejnej zakladki w ktorej ustala sie kordy i szybksci ktore znacie jzu z pierwszje czesci opozniania.Na dole pod przydatnymi linkami jest dodatkowe pole 'Związki Wojenne' gdzie podany jest czas oraz nazwa związku (ciąg literek i cyferek) Czas ten pokazuje za ile czasu nasza flota ktora zostala wyslana wczesniej na atak doleci do celu. W naszym wypadku jesli wszystko wykonalismy sprawnie i dosc szybko poprzednio powinien tam teraz widniecz czas około 6 minut
- Znów ustalmy tylko 2 rzeczy. ustalamy gdzie sonda ma leciec oraz z jaką prędkoscią
- klikamy wiec na nazwe zwiazku na dole czyli nasze np [KV34521341] dzięki czemu znow kordy oraz cel ustawią sie same
- I teraz najtrudniejsza chyba sprawa. Dopasowanie sond tak by opoznily atak. I pytanie czemu sondy? otoz sond sa najszybszymi jednostkami ktorych lot moze trwac kilka minut na przestrzeni galaktyk. Stąd tez to wlsnie sondy mozna dołączyc w dosc poznym czasie gdy ofiara miala juz okazje wezwac posilki ktorych juz na kilka minut przed atakiem ne zmieni dolotu. Teoretycznie mozna opóznic atak nawet inymi statkami jednak opozniene musialoby byc rozpoczęte nawet godzine przed atakiem wiec nasze zamiary zostaną dostrzezone na tyle wczesnie ze ktos moze poeslac pomoc na zmieniony czas. w przypadku sond poprostu juz nie zdarzy. Wazne jest info ze dolotu fot sprzymierzonych na obrone w ACS nie mona opoznic dlatego tez opoznieniem prawidlowym oraz skanem mozna wyłapac czy do takowego doszło
- Wracając do czasów. Ustalamy 20% szybkosci lotu czyli nasz czas w polu trwania odcinka bedzie dla przykladu 0:03:33
- Teoretycznie wiec opoznic mozna wlasnie o okolo 30 sekund jesli opozni sie gdy do ataku bedzie 3 minuty równo
- Tak wiec jak wybralismy 20% ot teraz czekamy az zielony czas do ataku w zwiazku na dole strony pod polem 'Związki Wojenne' dojdzie do 3 minut.
- Wtedy klikamy szybko [Dalej]
- Przenosi nas do kolejnej zakladki. Jelsi wszystko wykonalismy poprawnie to w mozliwych misjach mamy do wyboru natępujące:
Transportuj
Szpieguj
Napadaj
Atak w związku
- Tym razem interesuje nas 'Atak w związku' Zaznaczamy i klikamy [Dalej]
Jesli wszystko wykonalismy poprawnie to teraz powinno sie zamienci. Szpieguj powinno byc kilkanascie lub kilkadziesiac sekund przed atakiem w zwiazku.
Przyklad:
Cytat:
0:03:09
Jedna z twoich flot z XXX osiągnie planetę YYY. Misja: Szpieguj
0:03:39
Jedna z twoich flot z XXX osiągnie planetę YYY. Misja: Atak związku
Jedna z twoich flot z XXX osiągnie planetę YYY. Misja: Napadaj
Gdy do ze szpiegowania dojdzie szybko klikamy wiadomsoci patrzymy czy liczba flot sie nie zmienila. Trzeba zobaczyc tez czy nie zmienila sie ilosc deuteru - oznaka ze ktos podnosil flote na czas skanow sondami. Jesli tak wchodzimy szybko we floty i zawracamy atak!!
UWAGA: opoznienie nie bedzie działało jesli ktos robi pulapke z teleportem. BO nawet jesli opoznimy czy to o 30 sekund czy 30 minut to poprostu ktos uzyje teleportera pozniej tuz przed atakiem (opoznionym czy nie)
UWAGA:teleportacja trwa tyle czaus co potrzeba na wybranie flot i skiezyca. NIE mylic czasu teleportacji z czasem potrzebnym do naładowania teleporteru pomiedzy użyciami. Jezeli teleport jest naładowany to ktos mze go uzyc w 4 sekundy nawet lub sekunde a godzina to jest czas potrzebny an ponownie naładowanie do nastepengo uzycia a nie na teleportacje - pozdro dla niewidzącego (ty wiesz )
Teraz potrzeba pocwiczyc. Ja sie nauczylem po kilku próbach (dzięki Piszczyk) ale jak ktos nie jest zorientowany to mze mu to zając wiecej czasu wiec nauczcie sie jzu teraz zanim przystąpicie do ataku. Jesli ktos zajzy tu dopiero przed atakiem to na bank nie wyjdzie mu za 1 razem (no moze zdolnemu )
To byl najprostszy sposb bo mozna to samo robic podczas drugiego ze opozna sie z innej galaktyki wiec opoznienie moze nawet trwac nie o 30 sek a nawet o kilka minut. Mozna tez opozniac jednym slotem czyli opozniac zawracac, powtoryzc pare razy i za kazdym razem zawracac dopiero poddac sonde na szpieguj na 30 sek przed atakiema le to jzu wyzsza szkola jazdy. Wiec opanujcie wpierw to co wyzej.
UWAGA: Czasem mozna sie zdarzyc ze zeskanujecie wszystko ok a i tak umoczycie - moglo sie okazac ze flota podstawiona w obrone nie byla pierwszą. Dobrzy gracze ktory rpzewidzą Wasz ruch i maja do dyspozycji wiecej niz jednego pomocnika mogą zrobci pulapke kilku stopniową czyli na wszelki wypadek jakbyscie opoznili to jeszcze jedna osoba podleci na obrone juz z opoznionym czasem (strata deu warta bedzie tego ze ewentualnie wpadniecie w pulapke) Jak to wygląda w teorii?
- Lecicie na jakas godzine
- Ofiara wzywa pomoc dwu stopniową
- Pierwszy przylatuje przed atakiem planowanym a drugi kilka minut po
- jesli nie opoznicie zdejmie was ten pierwszy
- jesli opoznicie a lecial drugi to ten pierwszy zeby sie nie wydac zawroci flote zanim doleci do moona a wy jak macie pecha i nie opoznicie jeszcze raz ( a teoretycznie po co opozniac skoro wszystko gralo wczesniej) natnecie sie na drugiego pomocnika
Opoznajcie zawsze wiecje niz raz! ja czasem opozniam o minute a czasem o 15 minut w razie jakby ktos zrobil pulapke przewidując ze opoznie. PILNUJCIE SIE! Lepiej spalic deuter niz stracic flote wartą pare miechów gry!
Pamietajcie tez ze w erze ACS i opozniania wiadomym jest ze ktos opozni i w 80% przypadkow obrona opozniona jest z uwzględnieniem ze opoznicie. Jesli nie opoznicie to poprstu cel podniesie flote a jak opoznicie ale nie nakryjecie podstawki lub bedzie przypadek losowy mozecie zostac spakowani w recki
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|